Niektorí pedagógovia sú za hodnotenie prvákov až v závere školského roka

31.01.2010 Celý región

Vranov nad Topľou/Snina 31. januára (TASR) - Viaceré školské zariadenia pristúpili v týchto dňoch podľa platných metodických pokynov k viacstupňovému slovnému hodnoteniu študijných výsledkov žiakov prvých ročníkov.
Pedagógovia sa prostredníctvom vysvedčení vyjadrili k prospechu chlapcov a dievčat v jednotlivých predmetoch, u mnohých z nich však prevláda názor, že oficiálne hodnotenie prvákov by sa malo ponechávať až na záver školského roka.
\"Rozdiel medzi hodnotením prvákov v tomto a minulom školskom roku je v tom, že žiaci dostanú samostatné vysvedčenie aj za prvý polrok štúdia, \" uviedla pre TASR Božena Vancáková zo Základnej školy Juh vo Vranove nad Topľou. Takmer 20 detí prvého ročníka mohli posudzovať štyrmi stupňami hodnotenia, a to, dosiahol veľmi dobré výsledky, dobré výsledky, uspokojivé výsledky, alebo dosiahol neuspokojivé výsledky. Podľa Vancákovej je otázne, či je hodnotenie najmladších žiakov vôbec nevyhnutné. \"Sú iba niekoľko mesiacov v škole a nie každé dieťa sa na štúdium adaptuje rovnako, viac času potrebujú napríklad prváci, ktorí nenavštevovali materské školy, \" poznamenala Vancáková.
Štvorstupňové slovné hodnotenie sa vzťahuje aj na výsledky žiakov prvého ročníka s ľahkým mentálnym postihnutím, ktorí navštevujú Spojenú školu internátnu vo Vranove nad Topľou. \"V minulom roku naši prváci dostávali slovné hodnotenie nie pre každý predmet samostatne, ale za štúdium ako celok, \" priblížila riaditeľka školy Renáta Kopčeková. Podľa jej slov nie je z pohľadu hendikepovaných detí súčasné hodnotenie vnímané s dostatočným záujmom. \"Určite by sa im viac páčilo, ak by bola na vysvedčení veľká jednotka či veľké slniečko, ktoré by malo pre každého z nich väčšiu vypovedateľnú hodnotu, \" konštatovala Kopčeková. Zároveň vyjadrila názor, že prvákom by podľa nových pravidiel postačovalo, ak by boli oficiálne hodnotení iba raz, a to v závere školského roka.
\"V našom školskom zariadení sa študijné výsledky asi u 32 prvákov vyjadrili známkovaním v číslach, \" informoval riaditeľ Cirkevnej základnej školy svätého Cyrila a Metoda v Snine Jozef Lojan. Ako dodal, tento systém sa zaviedol po dohode s pedagogickým zborom. \"Takáto forma je podľa našich skúseností lepšie prijímaná aj zo strany rodičov, ktorí nie vždy rozumejú slovnému hodnoteniu študijných výsledkov, \" uzavrel Lojan.
 

Vyberte región